OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
obchodní společnosti
TABULKY-SHOP
Ing. Mirolava Poalkovičová
se sídlem v Třebušíně 148, 412 01 Litoměřice
identifikační číslo: 87766914
zabývající se prodejem zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese http://tabulky-shop.de8.cz/
Firma TABULKY-SHOP poskytuje zákazníkům standardní služby a prvotřídní kvalitu všech výrobků. Pokud se ale zákazník domnívá, že má právo zakoupené zboží reklamovat, musí se držet níže popsaného reklamačního řádu, který určuje způsob komunikace mezi zákazníkem a firmou, jestliže se zákazník rozhodne využít reklamace.
Předcházení vzniku vady
První krok před koupí produktu je promyslet si, jaký výrobek je pro potřeby zákazníka vhodný a jestli bude splňovat nároky, které na něj budou kladeny. - Než produkt začne používat, musí si přečíst návod, kde je popsáno složení výrobku a doporučený postup jeho čištění a udržování. - Jestliže zákazník chce, aby produkt dlouho vydržel funkční, musím se o něj správně starat a neklást na něj nepřiměřené nároky.
Obecné znění záručních podmínek
Zákazník nespokojený se zakoupeným produktem nesmí svým jednáním porušovat níže uvedený reklamační řád. Každý zákazník má právo na prostudování reklamačního řádu, prodejce mu toto právo nesmí upírat - Reklamační řád musí být umístěn na internetových stránkách prodejce. Reklamační řád je součástí každé kupní smlouvy. Jestliže zákazník zaregistruje na právě zakoupeném zboží vadu, má právo výrobek u prodejce ihned reklamovat. Jako vadné se zboží však neuznává v těchto případech:
- Jestliže vada či opotřebení výrobku vzniklo v důsledku jeho umístění (instalace) na nevhodném místě (např. místo kam celý den dopadají sluneční paprsky) či mechanickým poškozením (oděrem, poškrábáním, vrtáním otvorů a pod.)
- Jestliže výrobek nebyl udržován (čištění) nebo jestliže byla údržba provedena nesprávným způsobem (použití čistidel na bázi lihu a rozpouštědel).
Uplatnění reklamace
- Vždy si schovávejte doklad o nákupu (fakturu), kterým v případě reklamace potvrdíte, že byl produkt zakoupen u firmy TABULKY-SHOP. Bez tohoto dokladu nemáte nárok na reklamaci výrobku.
- Poškozený produkt nadále nepoužívejte, ihned ho reklamujte. Vada se může rozšířit a úplně znehodnotit zboží, na reklamaci pak nebude brán zřetel.
- Výrobek můžete reklamovat jen u firmy TABULKY-SHOP, kde byl objednán přes internet. Pošlete ho prodejci poštou na danou adresu. Poštovné (směrem k nám) nehradí naše firma, ale Vy jako zákazníci.
Postup vyřízení reklamace najdete zde.
Záruční doba
Záruční doba trvá přesně od okamžiku, kdy bylo zákazníkovi předáno zakoupené zboží. Trvá 2 roky, výjimku však tvoří použité zboží, které může mít záruční dobu zkrácenou až na 1 rok. Pokud je uplatněna reklamace a výrobek je vyměněn za nový, záruční doba trvá opět v plném rozsahu, a sice 2 roky. Po celou tuto dobu má zákazník nárok reklamovat vadné zboží!
Vyřízení reklamace
Právo na bezplatný servis ztrácí kupující ve chvíli, kdy neoprávněně pověřil třetí osobu k opravě poškozeného produktu. Jestliže je reklamace oprávněná, má prodejce povinnost předat zákazníkovi stvrzenku o reklamaci (s časem a místem reklamování zboží a s termínem dodání nového či opraveného výrobku). Zákazník smí na vyřízení reklamace čekat déle než 30 dnů pouze ve výjimečných případech a po osobní domluvě s prodejcem. Jestliže zákazník nepřevezme opravený či nový výrobek do půl roku ode dne vyřízení reklamace, má prodejce nárok na likvidaci tohoto výrobku.
Postup vyřízení reklamace najdete zde.
Rozpor s kupní smlouvou
Výrobek v okamžiku předání do rukou kupujícího musí odpovídat kupní smlouvě, v opačném případě má prodejce povinnost zdarma opravit tento výrobek tak, aby byl v souladu s kupní smlouvou. Výrobek musí být buď bezplatně opraven, nebo nahrazen za nový. Pokud není výrobce schopný toto zaručit, má zákazník právo na slevu nebo úplné odstoupení od smlouvy. Ovšem jestliže sám zákazník zavinil poškození výrobku nebo o nesouladu s kupní smlouvou věděl již před pořízením výrobku, veškeré výše uvedené nároky ztrácí.
Vady odstranitelné x neodstranitelné
Jestliže není výrazně ovlivněna kvalita, vzhled či funkčnost zboží a jestliže je možné vykonat opravu v zákonem dané lhůtě, jedná se o výrobek s odstranitelnou vadou. Zákazník má v tomto případě nárok na servis zdarma a rychle. Odstranitelná vada spadá do kategorie neodstranitelných vad v případě, že byl výrobek již více než dvakrát reklamován a ta samá vada se objevila i po třetí. Jestliže je běžné používání výrobku doprovázeno zásadními komplikacemi, jedná se o neodstranitelnou vadu. Zákazník má nárok na výměnu produktu, popřípadě na zrušení kupní smlouvy. Jestliže je výrobek neodstranitelně poškozen, ale tato vada nebrání v jeho běžném užití, má zákazník nárok na slevu. O rozsahu poškození rozhoduje vždy jen prodejce!
Řešení sporů
Jestliže podáte reklamaci a prodejce ji shledá neoprávněnou, máte nárok na vyjádření soudního znalce, který sepíše posudek. Vzniklý spor řeší příslušný soud v případě, že se posudek soudního znalce liší od tvrzení prodejce a ten stále nehodlá reklamaci uznat.